Bu Blogda Ara

6.4.13

Gömlekte Manşet Nasıl Dikilir?

Adım adım gömlek dikimi ile ilgili paylaşımlara devam ediyorum.Yaka ve kol biyesinden sonra sırada manşet var.

Gömlekte olan ve zor gibi görünen bu parçaları buradan okuyarak ve uygulayarak artık zor olmadığını göreceksiniz.Kumaş seçimi de önemli tabi, ilk başlangıç için esnek olan ve saten, şifon gibi kumaşlardan başlamayın.Gömlekte nasıl manşet dikilir? Sorusunun cevabı aşağıda...
 
Teknikler aşağı yukarı aynı aslında.Benim etek kemeri diye tarif ettiğim; bir kenar dikilir ve diğer kenar onun üzerine doğru katlanarak üst dikişi geçilir.Bu kısa ve öz anlatımdan sonra ayrıntıları resimlerle de daha iyi anlaşılacağını umuyorum.
 
Kalıpta verilen ölçülere göre manşet hazırlanır.Burda dergisinde biçilecek parçalar kısmında ölçüler verilir ve paylı,paysız diye söyler.Tek tarafına paysız kesilmiş tela yapıştırılır.Telanın etrafından üç kenar dikilir.
 
 
Dikiş payları inceltilir ve ütülenir.Ters çevrilir ,köşeler düzgünce çıkartılır.
 
 
 Biyesi geçilmiş kola manşet yerleştirme:Telalı kısım kolun düz kumaşına bakacak şekilde yerleştirilir.Kenarlar tam biye kenarından başlayacak.Kolda pili varsa kalıpta verilen şekilde ayarlanır.

 
 
Tela hizasından dikiş geçilir.
 
 
Dikişler ütülenir.Diğer açık olan taraf dikiş payı içine katlanarak, dikilen kısma doğru iğnelenir.
 
 
İğnelerin olduğu yerden dikiş geçilir.Manşetin etrafına spor dikişi gaze veya çima üst dikişleri geçilir.
 
 
Artık bir gömlek dikmek için hazırsınız.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...