Bu Blogda Ara

13.3.13

Manto Kalıbı

Burda dergisi 10/2012 sayısında yer alan bu modeli dikmeye karar verdim.Kumaş almaya giderken aklımda başka model vardı, eve gelince kumaşımın bu manto için daha iyi duracağını düşününce hemen bu modeli yapmaya karar verdim.
 
 
Paftalardaki bu görüntü, kimilerine göre karışık görünse de mantoyu dikmek için giden yol bu paftadan geçer :) Burda dergisinde, biçilecek parçaların resimleri olduğu kısımda, hangi paftadan çıkarılacağı ve çizgi rengi belirtiliyor.Beden ölçünüze göre uygun olan çizgiyi belirleyip, ona göre çizgi takibi yapılır.

 
Kalıplarda oynama yapmazsam olmazdı tabi :) Üst kol ve alt kol kalıplarını birleştirmeyi tercih ettim.Çünkü kumaşım 2.50cm ve dergide 3m'den çıkar diyordu.Kalıp kağıdında, üst kol ve alt kol birleştirilecek yeri tek çizgi olarak düşünüp , çizdim.Bilek genişliğini isteğime göre ayarladım.
 
Kol evindeki oyuntular birleştirmeden dolayı bir tarafı fazla, diğer tarafı azdı.Fazla olan taraftan az olan tarafa 2cm  kadar çıkıntı aktardım.Çünkü çift kolları birleştirirken dirsekten aşağısı düz değildir ve oyuntularda da tek tarafı daha çok oyulmuş gibi görünebilir.

 
Bu kalıbı çıkarmış olamama sevindim açıkçası.Yaka kısmından dikişle birleştirilmemiş kapüşon kalıbı kendim hazırlamayı düşünürken, bu kalıp tamda işime yarayacak gibi.Tabi yine oynamalar yapılarak.
 
 

5 yorum:

suhuba dedi ki...

İnşallah gönlünüze göre olur. İçinize sindiyse tamamdır zaten :)

ÖZ MODİSH dedi ki...

Bu modelde yapılacaklar arasındaydı aslında.Sadece öne almış oldum.Çok kullanışlı ve rahat olacağını düşünüyorum.Kullandıkça daha çok sevicem gibi :)

keskin makas dedi ki...

bende bu modeli çok seviyorum güzel olacak bitmişini merakla bekliyorum

ÖZ MODİSH dedi ki...

Güzel oldu gerçekten.Bende bitmişini paylaşmak için sabırsızlanıyorum :)

chfashiontrend dedi ki...

Merhabalar:)
Bloğunuzu yeni keşfettim güzel paylaşımlarınızı takibe aldım:)
Sevgiler!!!!!!
Chfashiontrend........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...